Pe 23 aprilie 2005, Jawed Karim, unul dintre co-fondatorii YouTube, publica primul clip de pe platformă. Intitulat „Me at the zoo”, clipul de 18 secunde a făcut istorie prin faptul că a dat startul uneia dintre cele mai mari și mai importante platforme online din istorie. Clipul a adunat în cei 20 de ani de la publicare peste 355 milioane de vizualizări, mai mult pentru importanța sa istorică, decât pentru calitatea conținutului, mai ales că era limitat de tehnologia de la acel moment, care permitea redarea doar în rezoluție 360p.
„Me at the zoo” a fost publicat pe 23 aprilie 2005
La scurt timp după debutul YouTube, serviciul a început să prindă tracțiune, devenind unul dintre cele mai vizitate servicii de streaming video ale momentului. Asta a atras imediat atenția Google, care încearca să creeze un serviciu alternativ, Google Video, care nu s-a bucurat de foarte mult succes la acel moment. Astfel, compania a decis să cumpere YouTube cu totul. În noiembrie 2006, la un an și jumătate de la debutul serviciului, Google încheia o afacere pentru a cumpăra YouTube pentru suma de 1,65 miliarde de dolari.
De atunci, YouTube a devenit o subsidiară Google, iar serviciile Google au fost integrate complet în această platformă. YouTube este acum cea mai mare platformă de streaming video din lume, majoritatea conținutului fiind realizat de către utilizatori. Modelul de business este unul care s-a dovedit a fi de succes: reclamele afișate înaintea, în timpul și la finalul clipurilor video generează bani de la publicitari. Google și creatorii de conținut își împart veniturile aproape pe jumătate, iar creatorii, cât și platforma au și alte metode de monetizare.
YouTube Premium este abonamentul care scapă utilizatorii de reclame în schimbul unei plate lunare. Acesta oferă acces și la abonamentul YouTube Music, cât și la alte funcționalități precum redarea în fundal sau cu ecranul telefonului oprit. Practic, YouTube a dat startul unei adevărate „meserii”, cea de creator de conținut video pe internet, care în timp s-a transformat în termenul de „influencer”.
Și noi, connect România, suntem pe YouTube. Publicăm pe canalul nostru cele mai noi recenzii video ale produselor pe care le testăm, iar emisiunea connect se găsește în fiecare săptămână pe canalul de YouTube PrimaTV România.