Instagram pregătește o aplicație Reels separată pentru formatul său video vertical inspirat de TikTok. Compania Meta vrea să fie pregătită deoarece viitorul TikTok rămâne incert atât în SUA, cât și pe piețele europene. Au fost pronunțate deja interdicții multiple, iar peste noapte ar putea apărea alt competitor.
Aplicație Reels separată
Șeful platformei de social media, Adam Mosseri, a anunțat personalul companiei despre potențiala mișcare în cursul săptămânii curente. Informațiile au apărut datorită unei surse care nu a fost numită, care a auzit discuția, citată de publicația The Information. Compania-mamă a Instagram, Meta, nu a răspuns oficial solicitărilor de comentarii.
TikTok este în curs a fi interzisă în Statele Unite, dar a fost „salvată” temporar de Donald Trump. În acest moment se așteaptă o eventuală vânzare a TikTok sau a diviziei americane a companiei, dar care continuă să întârzie. Instagram a încercat de mai mult timp să profite de această decizie pentru a promova Reels, un format video copiat de la TikTok.
Administrația Biden a susținut că TikTok, care are 170 de milioane de utilizatori din SUA, ar putea fi folosită de China ca instrument de spionaj și manipulare politică. Implicarea TikTok în manipularea alegerilor a fost demonstrată de mai multe ori, inclusiv în Statele Unite și în România. Oponenții unei interdicții vorbesc mereu despre libertatea de exprimare drept motiv pentru a menține platforma. Acest pretext este folosit des și de Elon Musk pentru a menține și promova unele campanii de dezinformare pe platforma X.
Deocamdată autoritățile europene nu au luat o decizie fermă în privința TikTok. Aplicația este interzisă pe terminalele oficialilor europeni, deși mai mult ca sigur că această decizie nu este pusă în practică.
Meta a mai încercat anterior să lanseze o aplicație separată, concurentă cu TikTok. În 2018, compania a lansat o aplicație separată pentru video numită Lasso, evident copiată după TikTok, dar nu a avut succes iar ulterior a fost închisă. De aceea au inclus Reels în Instagram și apoi au încercat prin toate metodele să promoveze doar video, lăsând rolul original al aplicației, fotografia, să rămână pe ultimul loc.