Cursa spațială dintre miliardari a intrat într-o nouă fază astăzi, odată cu lansarea rachetei New Glenn de către Blue Origin, compania deținută de Jeff Bezos. Racheta de aproape 100 de metri înălțime a fost lansată cu succes în această dimineață, din Cape Canaveral, Florida. Cele șapte motoare BE-4 reutilizabile au propulsat racheta în spațiu, ajungând pe orbită cu încărcătura și cu cel de-al doilea modul, îndeplinind astfel obiectivul principal al misiunii.
În paralel, primul booster (numit „So You’re Telling Me There’s A Chance”) a coborât autonom către o platformă de aterizare localizată la câteva sute de mile distanță de coastă, în oceanul Atlantic. Pe măsură ce se apropia însă de barca Jacklyn, booster-ul a pierdut contactul cu cei aflați la sol și nu a mai trimis date. Blue Origina confirmat ulterior că acesta a fost pierdut în timpul aterizării.
Chiar și așa, scopul principal al Blue Origin pentru această misiune era ca New Glenn să ajungă pe orbită, iar orice altă reușită ar fi fost considerată un bonus – inclusiv aterizarea cu booster-ul reutilizabil sau activarea unui prototip al vehiculului Blue Ring Pathfinder, aflat la bord. „Indiferent ce se va întâmpla, vom învăța multe azi” declara înainte de lansare CEO-ul Blue Origin, Dave Limp.
Lansarea vine după o perioadă de aproape un deceniu de dezvoltare a rachetei, și este primul semn dat de un rival al lui SpaceX, compania condusă de Elon Musk. New Glenn poate căra o încărcătură similară cu cea a lui Falcon Heavy de la SpaceX, și ar trebui să devină un vehicul important pentru călătoriile în spațiu. Asta include și trimiterea de sateliți pe orbită la bordul lui New Glenn, pentru lansarea unui serviciu de internet de înaltă viteză și latență scăzută – practic, un rival pentru celebrul Starlink. Prima încărcătură de sateliți din așa-numitul Project Kuiper ar trebui să se lanseze pe orbita joasă a Pământului în curând, însă la bordul unei rachete Falcon 9 de la SpaceX, până când New Glenn va putea prelua aceste sarcini.