Recenziile false pe internet tocmai au fost interzise prin lege în Statele Unite

Scris de | 23 octombrie, 2024
Recenziile false pe internet tocmai au fost interzise prin lege în Statele Unite

Dacă cumva locuiești în SUA și ești genul de persoană care citește mereu recenziile lăsate de alții înainte de a cumpăra un produs, vei fi încântat să afli că acestea ar trebui să devină ceva mai de încredere în curând. O nouă legislație care vizează eliminarea recenziilor false a intrat acum în vigoare peste ocean.

În august, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a anunțat o nouă lege care transformă în ilegalitate crearea, cumpărarea sau vânzarea de recenzii false. Cu această legislație în vigoare, FTC va avea puterea de a impune sancțiuni civile celor care încalcă intenționat aceste reguli. Președintele FTC, Lina Khan, a anunțat într-o postare pe X (fostul Twitter) că această lege este acum activă și a postat și o adresă de e-mail pe care consumatorii o pot folosi pentru a raporta încălcările ei.

Iată ce este inclus în noua lege:

  • Interdicția recenziilor false: Regula interzice crearea sau distribuirea recenziilor false, indiferent dacă sunt generate de AI sau nu. Aceasta include recenziile care nu reflectă în mod exact experiența reală a unei persoane cu un produs sau serviciu. Afacerile nu pot crea, cumpăra sau răspândi aceste recenzii înșelătoare dacă știu că sunt false.
  • Fără stimulente pentru recenzii: Companiile nu mai pot oferi recompense sau stimulente în schimbul unor tipuri specifice de recenzii, fie ele pozitive sau critice. Asta se aplică indiferent dacă oferta este făcută în mod direct sau nu.
  • Dezvăluirea recenziilor scrise de persoane din interiorul companiei: Dacă o persoană din interiorul unei companii scrie o recenzie, trebuie să-și dezvăluie în mod clar legătura cu aceasta. Regula restricționează, de asemenea, directorii și managerii să solicite recenzii de la angajați sau rudele acestora.
  • Transparență pe site-urile de recenzii controlate de companii: Business-urile nu pot induce în eroare consumatorii, adică să îi facă să creadă că site-urile de recenzii pe care le controlează oferă opinii independente. Regula asigură transparența în privința recenziilor autentice.
  • Protecție împotriva suprimării recenziilor: Companiile nu mai pot folosi amenințări sau intimidări pentru a elimina recenziile negative. De asemenea, nu pot denatura numărul de recenzii de pe site-ul lor prin suprimarea celor nefavorabile.
  • Interdicție pentru indicatorii falși pe rețelele sociale: Vânzarea sau cumpărarea de indicatori falși de audiență sau reach pe rețelele sociale este interzisă atunci când intenția este de a înșela consumatorii cu privire la influența unei persoane.

Impact

Această lege ar putea avea un impact semnificativ asupra piețelor online, care au devenit pline de recenzii „mai puțin” autentice. Cu toate acestea, succesul ei depinde de efortul consumatorilor de a raporta încălcările și de gradul lor de conștientizare a legii, care poate fi insuficient promovată. De asemenea, va fi dificil pentru autoritățile din SUA să aplice anumite aspecte ale legii, cum ar fi dovedirea faptului că o companie șterge intenționat recenziile negative.

Etichete: , , ,

Sursa: via Android Authority