Half-Life 3 este real și vrea să revoluționeze gamingul! Din nou!

Scris de | 21 octombrie, 2024
Half-Life 3 este real și vrea să revoluționeze gamingul! Din nou!

După ani buni de așteptare pot să fac următoarea afirmație fără să fie 1 aprilie: Half-Life 3 este real! În ultima perioadă, nici măcar cei de la Valve nu au mai reușit să potolească rafala de informații despre jocul pe care-l credeam pierdut pe vecie. Totul a început destul de confuz, cu o actriță care și-a pus în CV-ul online un proiect la care a lucrat pentru Valve. După aceea, toată lumea a luat-o razna și a început o adevărată rafală de informații. Însă omul cu subiectele controversate atunci când ne raportăm la proiectele de la Valve rămâne Tyler McVickers, iar în cel mai nou episod din seria HLX Files ne-a oferit o grămadă de informații despre joc.

Conform lui McVickers, cei de la Valve lucrează în acest moment la unul dintre cele mai ambițioase jocuri din istorie. Dar pentru a reuși asta, compania a trebuit să angajeze unii dintre cei mai talentați oameni din industrie… și fix asta au făcut. Pentru Half-Life 3 cei de la Valve au avut nevoie de mult ajutor, astfel au angajat diverși oameni de pe la id Software, Epic Games, Crystal Dynamics, Bungie, Oculus VR sau EA care să îi ajute cu dezvoltarea.

Poate că vă întrebați de ce era nevoie de atâtea întăriri. Păi haideți să aruncăm o privire la unul dintre cele mai importante sisteme pe care Valve îl vrea implementat în Half-Life 3. Dacă în jocurile precedente puteai interacționa cu obiecte din mediul înconjurător și le puteai controla, în următoarea lansare Gordon Freeman ar avea un braț robotic cu ajutorul căruia poate controla temperatura, apa, focul și alte elemente, grație noului motor de simulare a fizicii. Să spunem că torni benzină peste niște lemne în joc; motorul grafic va simula modul în care acest foc reacționează cu suprafețele din jur: dacă e pe iarbă probabil va lua foc, dacă este pe beton se va comporta diferit, și-așa mai departe.

Deadlock

Iar astea nu sunt doar niște povești de adormit copiii. Sistemul ăsta de simulare al suprafețelor a mai fost prezent în motorul grafic Source în trecut, iar de curând au fost reintroduse cu o actualizare pentru Deadlock. Desigur, poate să fie pur și simplu vorba despre niște adiții pentru Deadlock, dar deja informațiile despre Half-Life 3, ori HLX cum este numit pe internet sunt destul de stufoase cât să nu mai fie o simplă coincidență. Dacă mai țineți minte, cam același lucru s-a întâmplat și în cazul lui Half-Life: Alyx. Au început să curgă zvonurile, lumea nu prea le-a dat crezare, după care au apărut așa numiții insideri care au mai confirmat una-alta, după care a venit jocul și ne-a luat pe toți prin surprindere.

Cu așa un line-up de oameni talentați care au fost și încă mai sunt implicați în proiectul HLX, mă aștept ca Half-Life 3, atunci când va fi lansat, să schimbe modul în care vedem jocurile video. De ceva vreme pare că întreaga industrie a bătut pasul pe loc și cred că niște lansări importante precum asta de față, ori Grand Theft Auto VI să schimbe puțin modul în care gamerii percep jocurile. Parcă începe să mi se scârbească de aceleași remake-uri la jocuri de-acum 20 de ani pe baze de nostalgie.

Etichete: , , , , ,