YouTube începe să „ascundă” butonul Skip Ad pe mobil

Scris de | 8 octombrie, 2024
YouTube începe să „ascundă” butonul Skip Ad pe mobil
foto: Android Police

În timp ce YouTube adaugă puține funcționalități noi, serviciul de streaming modifică constant felul în care afișează reclame. Recent au fost introduse reclame atunci când pui un clip pe pauză, iar acum butonul de „skip” pentru reclame este „ascuns” pentru o perioadă, chiar și pe mobil. Astfel, Google probabil speră ca utilizatorii să fie mai atenți probabil la reclame și să uite să mai apese pe buton atunci când acesta apare.

Reclamele pornesc acum fără buton Skip Ad în aplicația YouTube

Utilizatorii de mobil de YouTube care nu folosesc un serviciu de adblock sau abonament Premium au observat că acum reclamele nu mai au un buton Skip vizibil de la început pentru reclamele afișate. În locul acelui buton cu numărătoare inversă, Google a introdus o nouă bară de progres galbenă, similară cu cea pe care o folosea pentru reclamele peste care nu pueai sări. Totuși, acestea sunt reclame lungi, de peste 5 secunde, iar abia după umplerea barei galbene apare acum butonul Skip.

Poate părea o diferență minoră, însă ar putea avea un efect important asupra felului în care utilizatorii „consumă” conținutul. Crezând că este vorba despre o reclamă peste care nu se poate trece, aceștia ar putea să omită momentul în care butonul Skip apare pe ecran. Astfel, timpul de vizionare al reclamelor ar putea crește, iar veniturile YouTube din reclame ar putea fi, de asemenea, crescute.

Acest „comportament” al aplicației YouTube de mobil a fost raportat în teste anterior, însă acum pare să se extindă către mai mulți utilizatori. Încă nu este clar dacă va fi adoptat drept modul implicit în care sunt afișate de acum înainte reclamele, însă dacă YouTube va observa că timpul de vizionare al reclamelor crește, ar putea să ascundă de a cum înainte butonul de Skip.

Toate aceste mici schimbări la nivelul afișării reclamelor din partea YouTube, cât și încercările din ce în ce mai complexe de a bloca sistemele de ad-block, fac parte din strategia Google de a trimite cât mai mulți utilizatori către abonamentele Premium.

Sursa: Android Police