Energy Expo - Join the revolution

Halo se reinventează: adoptă Unreal Engine 5, studioului 343 se redenumește în Halo Studios

Scris de | 7 octombrie, 2024
Halo se reinventează: adoptă Unreal Engine 5, studioului 343 se redenumește în Halo Studios

Seria de jocuri Halo s-a confruntat cu o perioadă destul de problematică încă de când studioul Bungie a lăsat această licență în urmă și a încredințat-o studiului 343 Industries din cadrul Microsoft. Halo 4, Halo 5: Guardians și recentul Halo: Infinite nu s-au ridicat la nivelul calitativ așteptat de fani, iar răspunsul celor de la Microsoft este o resetare completă. Studioul 343 Industries se reorganizează sub un nou nume, Halo Studios, iar tehnologia proprietară pe care erau construite jocurile anterior va fi înlocuită cu Unreal Engine. Cu această ocazie aflăm și că există mai multe jocuri Halo în producție.

Adio, 343 Industries! Salut, Halo Studios și Unreal Engine!

Microsoft a anunțat schimbările în cadrul Halo World Championship 2024, competiția oficială de Halo care a avut loc peste weekend. Redenumirea 343 Industries în Halo Studios pare să fie cea mai mare schimbare de la înființarea acestei divizii și până în prezent, întrucât, pentru prima dată, compania nu va mai avea o divizie de „tehnologie”. Slipspace Engine, motorul grafic pe care rulează Halo: Infinite, va rămâne în urmă, și va fi înlocuit cu celebrul Unreal Engine 5.

Acest lucru va permite echipei Halo Studios mai multă libertate de mișcare în timpul dezvoltării, întrucât nu vor trebui să construiască și jocul și tehnologia simultan. Astfel, accentul poate să rămână pe realizarea efectivă a jocurilor. Odată cu trecerea de la Slipspace la Unreal, studioul va fi și mult mai „agil”, întrucât va putea realiza conținut nou pentru jocuri într-un ritm mai accelerat. O problemă a lui Halo: Infinite s-a dovedit a fi ritmul de actualizări de conținut pentru modul multiplayer. Totodată, o campanie DLC care era la un moment dat în producție, a fost anulată pentru a permite echipei să se concentreze pe suportul tehnic și de conținut pentru componenta online.

„Modul în care am realizat jocurile Halo înainte nu funcționează neapărat la fel de bine pentru modul în care dorim să facem jocuri în viitor. Așa că, o parte din discuția pe care am avut-o a fost despre cum putem ajuta echipa să se concentreze pe crearea jocurilor, în loc să se concentreze pe realizarea uneltelor și a motoarelor.”, a declarat COO-ul Halo Studios, Elizabeth van Wyck.

Foundry, prima demonstrație de tehnologie pentru următorul Halo, arată foarte bine

Halo Studios are acum mai multe echipe care pot lucra în paralel la mai multe jocuri din universul Halo. Deși nu a fost făcut un anunț oficial pentru un nou joc, Halo Studios a prezentat un prototip pe baza căruia va construi în viitor. Au fost prezentate trei medii de joc din universul Halo, recreate în Unreal Engine, care ne oferă o idee despre stilul artistic, dar și despre nivelul de fidelitate grafică pe care îl putem aștepta de la următoarele jocuri din serie.

Acest prorotip se numește Foundry și ne prezintă un mediu de joc similar cu ceea ce am văzut anterior în seria Halo, bazat pe Nord-Vestul americii, cu munți stâncoși și păduri dese. Apoi, avem un mediu de joc complet nou, Coldlands, care nu a mai fost văzut în Halo până acum: o zonă înzăpezită. În cele din urmă, vedem cum arată un tip de mediu infestat de „The Flood”, în noul motor grafic. Au fost arătate și câteva scene în care îl putem vedea pe Master Chief în luptă cu un Elite, putând vedea în mare detaliu armurile și armele celor două personaje.

Halo Studios promite însă că Halo: Infinite va continua să primească suport din partea sa. Jocul intră în anul al patrulea de evenimente eSports, iar jocurile Halo noi vor fi dezvoltate în paralel.

Din câte ne putem da seama în urma acestui anunț, următorul joc Halo este departe, iar demo-ul Foundry este doar începutul. Cel mai probabil, Halo se va întoarce ca un joc de generație nouă, pe următoarele consolele Xbox și, desigur, pe PC.

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Sursa: Xbox Wire