Star Wars Outlaws impresii: cât de bun este „simulatorul” de Han Solo
Energy Expo - Join the revolution

Star Wars Outlaws impresii: cât de bun este „simulatorul” de Han Solo

Scris de | 26 august, 2024

Am avut ocazia să joc Star Wars Outlaws înainte de lansare și chiar dacă nu am reușit să termin jocul sau să văd chiar tot ceea ce are de oferit în materie de conținut, m-am gândit să vă împărtășesc măcar impresiile pe care mi le-a lăsat după cam 15 ore de joc. În materialul video de mai jos am lăsat și niște secvențe de gameplay și cinematice înregistrate de mine din versiunea de PC.

Outlaws aplică formula „open world” peste universul Star Wars

Promisiunea Ubisoft și a studioului Massive a fost să ofere un joc în care ești un soi de Han Solo, iar din câte am jucat până acum, jocul reușește să creeze această atmosferă. Kay Vess, protagonista principală este un soi de Han Solo tânăr în variantă feminină, care reușește cumva să intre în tot felul de situații complicate, din care întotdeauna reușește să iasă. Nix, animalul său de companie,  servește și drept un asistent, acesta fiind nu doar o combinație foarte drăguță între un gecko și un câine, dar și un companion foarte competent, căruia îi poți da comenzi în timpul jocului.

La început, jocul pare foarte liniar, cu multe secvențe cinematice foarte bine realizate, care aduc aminte cumva de seria Uncharted, în special din punct de vedere al gameplay-ului. Kay nu este un super soldat și nici nu deține Forța, așa că abilitățile sale unt mai degrabă cele ale unui hoț: se cațără, se furișează, descuie încuietori, sparge sisteme informatice și, la nevoie poate să își folosească pistolul din dotare, gadget-uri și mediul înconjurător pentru a se proteja. De altfel, nici nu ai un arsenal mare de arme, ci doar pistolul, care poate fi personalizat și upgradat pe parcurs.

La un moment dat însă, jocul se deschide și intri nu într-un singur open world, ci ai la dispoziție de explorat patru planete, printre care și clasicul tattooine, fiecare cu o tonă de activități disponibile, pe lângă misiunile principale și secundare. Faptul că ești bombardat la tot pasul de noi informații despre noi misiuni secundare mi se pare un dezavantaj al lui Outlaws, întrucât lista de activități este în continuă creștere. Poți primi un nou obiectiv opțional doar pentru că ai ascultat discuții între NPC-uri și ai descoperit astfel locația unui nou upgrade, sau poți să începi o nouă vânătoare de comori doar pentru că ai citit un mesaj care îți marchează pe hartă un cufăr nedescoperită. Da, jocul este foarte dens, dar poate deveni și copleșitor. M-am bucurat însă să văd că, poți ignora o mare parte din conținutul secundar și poți urmări firul poveștii liniștit, dacă nu te interesează asta.

Totuși, cei care explorează sunt răsplătiți cu resurse pentru upgrade-uri, noi skin-uri pentru personaj și pentru Nix și multe alte bonusuri, sau povești secundare, pe care uneori chiar merită să le explorezi. Într-un joc în care ești un soi de vânător de recompense, faptul că ai multe oportunități la dispoziție adaugă la atmosfera jocului, depinde doar ce fel de gamer ești și dacă vrei sau nu să parcurgi cât mai multe activități repetitive. Mi s-a părut interesant că inclusiv upgrade-urile skill-urilor sunt complet opționale, fiind la latitudinea ta dacă dorești să cauți experții răsfirați prin toată galaxia, care te învață cum să folosești noi tipuri de echipament.

Structura lui Star Wars Outlaws nu este cea de open world clasic, în stilul Assassin’s Creed. Sigur, poți explora fiecare planetă pe jos sau pe o motocicletă plutitoare, dar poți și să explorezi spațiul din jurul planetelor pe naveta Trailblazer. Aici mi se pare că Massive a încercat să le facă pe toate și a cam exagerat. Sigur, este impresionant să ai gameplay și în spații închise, și în medii deschise, să te furișezi sau să te lupți cu răufăcători sau cu stormtrooperi, dar cred că vehiculele puteau fi mai bine puse la punct. Mi se pare că experiența este pre simplistă. Nu avem de a face cu un GTA în spațiu, întrucât poți pilota doar vehiculele tale, dar gameplay-ul și ceea ce poți face pe motocicletă și cu naveta sunt foarte limitate și nu sunt la fel de finisate precum gameplay-ul principal. Cu toate acestea, cred că faptul că avem aceste elemente în joc este mai degrabă de preferat decât să nu fi existat deloc.

Desigur, și faptul că ai de a face cu diverse facțiuni, precum Crimson Dawn, Cartelul Hutt sau Sindicatul Pyke și că întâlnești în misiuni referințe sau chiar personaje din filmele Star Wars mi s-a părut că cimentează atmosfera drept una autentică Star Wars. Există un sistem de reputație pentru fiecare organizație în parte, și ai multe ocazii să te aliezi cu unii sau cu alții în funcție de situație, dar mi se pare că acele alegeri sunt destul de simple și nu au mare efect asupra jocului.

Mi se pare cam ciudat însă că joc un titlu Star Wars și nu există nicio urmă de Forță. Personajul principal nu are astfel de puteri, nu l-am văzut nici pe Luke, nici pe Darth Vader și nici nu pare că voi întâlni astfel de personaje înainte de finalul jocului. Este cumva o gură de aer proaspăt, întrucât rareori poți să experimentezi acest univers fără celebra Forță.

Grafica excelentă „vinde” cel mai bine atmosfera filmelor

Ceea ce contribuie cel mai mult la atmosferă este însă componenta grafică, unde Massive Entertainment pare că a creat ceva cu adevărat special. Folosind motorul grafic Snowdrop, pe care îl știm din The Division, universul Star Wars nu a fost niciodată la fel de bine recreat pentru un joc video de până acum. Ajută și toate efectele de iluminare și reflexii cu ray tracing, umbre realiste și chiar și efectele vizuale precum film grain și simularea unei lentile de cinema. Star Wars Outlaws este un joc la care am decis să nu dezactivez aceste efecte, deși aveam opțiunea. Totul este recreat în mare detaliu, iar zonele noi, pe care nu le-am văzut până acum în filme sunt bine integrate. Toate rasele și speciile de extratereștri sunt realizate exact ca în filme, și contribuie mult la imersiunea în povestea jocului.

Dacă există un element grafic care nu mi-a plăcut, acela este legat strict de fețele personajelor umane. Nu doar că acestea nu sunt la fel de bine închegate precum fețele extratereștrilor, dar și mimica fețelor și sincronizare buzelor cu vocile sunt parcă cu o generație în urmă față de restul prezentării grafice. Aceasta este o problemă în jocurile Ubisoft de ceva vreme și pare că încă nu a fost rezolvată.

Pot spune că am fost și mulțumit de parte de poveste pe care am văzut-o până în acest punct, dar unele lucruri înclină parcă prea mult în direcția de „fan service”. Care ar fi fost șansele ca un „nimeni” precum Kay Vess, începătoare în domeniul vânătorii de recompense să se întâlnească foarte repede față în față cu majoritatea liderilor organizațiilor criminale, precum Jabba the Hutt? Și de câte ori mai trebuie să explorăm Tattooine, și al său Mos Eisley? Mă bucur în schimb că multe dintre planetele celelalte sunt noi sau au fost mult prea puțin explorate în alte filme, jocuri și seriale ale acestui univers.

Partea tehnică este un subiect destul de sensibil în jocuri în ultima vreme, dar pot spune că Outlaws se comportă destul de bine acum, înainte de lansare și probabil că va mai primi câteva patch-uri înainte să ajungă în mâinile fanilor. Am jucat pe un PC cu RTX 3080, unde s-a comportat destul de bine pe High, cu RTX On, în rezoluție 1800p, undeva între QHD și 4K, și DLSS Balanced, pentru un target de 60 de cadre pe secundă. Nu am întâmpinat decât un singur crash în 15 ore, și s-ar putea ca acela să fi fost cauzat de înregistrarea ecranului în HDR, pentru materialul pe care îl vedeți în fundal. Am găsit și un singur bug care îmi împiedica progresul, dar acela s-a rezolvat cu încărcarea unei salvări anterioare. Chiar am fost surprins să văd asta după ce jocul nu părea să fie într-o stare foarte bună în preview-ul IGN de acum câteva săptămâni.

Concluzia connect

În concluzie, mi-a plăcut Star Wars Outlaws și abia aștept să văd finalul poveștii. Nu este nici pe departe un joc revoluționar, ci este unul chiar simplist în materie de gameplay, dar mi se pare că este astfel și accesibil pentru un grup mai mare de jucători. Nu este nici foarte greu, nici foarte strict în materie de obiective și cred că are șansa să fie un nou joc Star Wars de succes. Este un joc în special pentru fani, care nu cred că vor fi dezamăgiți de ceea ce a creat studioul Massive. Dacă veneai cu gândul că acesta va fi un soi de „Witcher” în universul Star Wars, ei bine, acesta cu siguranță nu este doridul pe care îl cauți.

ROG Zephyrus G14 (GA403)

Etichete: , , , , , , ,