Interviu Tobias Stolz, Warhorse Studios: ce aduce nou Kingdom Come Deliverance 2 și de ce a fost amânat
foto: Warhorse Studios

Interviu Tobias Stolz, Warhorse Studios: ce aduce nou Kingdom Come Deliverance 2 și de ce a fost amânat

Scris de | 22 august, 2024

Energy Expo - Join the revolution

În cadrul sesiunii de hands on pe care am avut-o cu Kingdom Come Deliverance 2, am avut ocazia să discut câteva minute cu reprezentantul Warhorse Studios de la eveniment, Tobias Stolz. Acesta a vorbit despre noutățile aduse de noul titlu, care au fost provocările pe care echipa le-a întâlnit pe parcursul dezvoltării, dar și motivul pentru care jocul nu mai ajunge în magazine în 2024, acesta fiind amânat până pe 11 februarie 2025.

Cătălin Nițu (connect România): Tobias, mă bucur că ne-am întâlnit. Mă bucur să că ne vedem aici în Kuttenberg (Kutna Hora, Cehia). Kuttenberg este un loc real din noul joc Kingdom Come Deliverance 2 (KCD 2). Aș avea câteva întrebări pentru tine. Nu avem mult timp, așa că te voi întreba direct, care a fost cea mai mare provocare în timpul dezvoltării celui de-al doilea joc, în urma lui Kingdom Come Deliverance 1?

Tobias Stolz (Warhorse Studios): Ei bine, Kuttenberg în sine a fost cea mai mare provocare, absolut. Este un oraș uriaș cu multe, multe, multe clădiri, mii de NPC-uri. Așadar, acolo se întâmplă cu adevărat foarte multe lucruri. Trebuie să te gândești că avem cicluri zilnice acolo. Avem clădiri istorice pe care le recreăm și așa mai departe. Acesta, a fost un oraș minier de argint, deci există suprafața, dar și un subteran. Sunt clădiri minunate și așa mai departe. Picturi. Așadar, a fost o mulțime de muncă cu o mulțime de probleme.Dar, bătând în lemn, cred că am reușit și este foarte tare. Și da, abia așteptăm să îl arătăm lumii.

C.N.: Atunci când primul joc a fost lansat, nu era un joc perfect. Au existat unele critici privind anumite caracteristici ale jocului sau anumite sisteme. Care sunt cele mai mari critici pe care ați încercat să le adresați în noul joc?

T.S.: În primul rând, cred că este important să spun că tot ceea ce avem din KCD 1 va fi prezent în KCD 2, dar va fi îmbunătățit în toate aspectele. Așadar, este cu adevărat o evoluție a jocului și acum putem livra cu adevărat jocul pe care l-am dorit întotdeauna. Da, au fost unele critici, dar critica a fost cu adevărat diferită de la diferite persoane. Unii iubesc sistemul de luptă, de exemplu, pentru complexitatea sa. Unii spun că este prea greu, așa că nu vor să facă asta. Am luat în considerare aceste feedback-uri.

Ei bine, unele lucruri vor rămâne așa cum sunt pentru că fac parte din alegeri de design. Mini-jocul de deschidere a lacătelor va fi oarecum la fel. Șnapsurile pentru salvare vor fi oarecum la fel. Dar pentru lupte, de exemplu, am angajat noi specialiști în armament medieval pentru a ne arăta cum funcționează diferitele arme. Acum fiecare dintre armă ar trebui să se simtă și să funcționeze diferit. Sistemul în formă de stea, care îți permite să alegi direcția atacului și loviturile sunt acum ajustate de asemenea, pentru că doar cu sabia poți face toate schemele, și combinațiile și ripostele și așa mai departe. Dar dacă spui, „Ah, este prea greu pentru mine. Nu vreau să investesc atât timp în asta”, iei măciuca și lovești inamicii peste cap, și poți să neglijezi sistemul mai complex. Așa că, acesta este un lucru pe care l-am îmbunătățit destul de mult, și dorim să le oferim jucătorilor o experiență mult mai lină și mai fluidă în joc.

C.N.: Am avut ocazia să joc o bună parte din joc. Practic am început un joc nou. Oricine joacă KCD2 va avea aceeași experiență, mai mult sau mai puțin, în funcție de alegeri, desigur. Dar apoi am încercat și partea din Kuttenberg. Și am văzut astfel două „versiuni” diferite de Kingdom Come Deliverance 2, cum s-ar zice. Pentru că una a fost foarte ghidată, foarte liniară și foarte mult bazată pe poveste. Cealaltă a fost mai deschisă, care lasă loc de explorare și improvizații. Așa va fi întregul joc final? Vor exista aceste secvențe mari de poveste și apoi momente în care poți face ce vrei?

T.S.: Absolut. Exact aceasta este ideea jocului. Începutul este, desigur, puțin mai linear pentru că trebuie să te învățăm niște lucruri și să îți arătăm niște lucruri și să te punem pe drumul cel bun. Dar apoi, odată intri în open world, totul este deschis, desigur. Fă ce vrei și mergi unde vrei. Nu poți să eșuezi în misiuni. Îți spunem ce ar trebui să faci, dar nu cum să faci. Așa că este alegerea ta dacă vrei să te strecori într-o clădire, sau să omori pe toată lumea, sau să îi otrăvești, sau poate să mituiești gardienii, sau orice altceva.

Așadar, jocul se va deschide în fața ta și îți va oferi toate șansele din lume și toate posibilitățile din lume pentru a-ți găsi propriul drum și a spune propria poveste în KCD 2. În general, povestea principală este cea… Este cam drumul pitoresc, dacă vrei să o numești așa. Așa că aici au loc evenimentele istorice reale și aici trebuie să te împingem spre un anumit punct. Dar misiunile secundare sunt cele ciudate, cele amuzante, cele care povestesc problemele cotidiene ale oamenilor, care încearcă să arate oamenilor cum ar fi putut să arate Evul Mediu. […] Desigur, în general, este un joc open world, așa că simte-te liber să mergi pe calea pe care vrei să o urmezi.

C.N.: Ne apropiem de încheiere și trebuie să abordăm un mic elefant din cameră, pentru că primul joc a fost lansat într-o formă tehnică mai puțin decât perfectă. Dar apoi ați continuat să lucrați la el și să-l îmbunătățiți. De fapt, l-am început din nou, acum câteva săptămâni, doar ca să văd ce s-a mai schimbat și am observat că acum este într-o formă foarte bună. Punând asta în contrast cu data de lansare, pe care tocmai ați anunțat-o (11 februarie 2025), care amână jocul cu câteva luni, ne putem aștepta o formă mai bună pentru KCD 2 la lansare? Sunteți încrezători? Pentru că ceea ce am jucat era aproape perfect din punct de vedere tehnic. Am întâlnit un mic bug, cum ar fi un personaj căruia i-a dispărut cadavrul atunci când am încercat să îl ascund, știi la ce mă refer. Pur și simplu a dispărut, dar nu au fost consecințe în cazul de față. Cred că dacă ai întâlni asta în jocul tău principal, ar fi poate enervant. Deci, crezi că veți reuși să îl aduceți la nivelul dorit?

T.S.: Da, desigur. Ei bine, niciodată să nu spui niciodată. Este un joc foarte mare, cu o lume deschisă, de 80 până la 100 de ore. Totuși este important de ce am amânat. Am vrut să lansăm anul acesta foarte, foarte mult. A fost cu adevărat obiectivul studioului. Pur și simplu nu am reușit să ajungem la punctul în care să spunem, da, suntem 100% siguri de el. Așadar, performanța este ceva de care nu mi-e absolut deloc frică. Ai văzut jocul astăzi exact în starea în care este acum. Este deja într-o formă foarte, foarte bună.  Dar ai spus exact. Ce trebuie să facem acum este să corectăm bug-urile jocului. Vrem să scăpăm de cel puțin bug-urile care te fac să te enervezi și care ar opri progresul și așa mai departe. Așadar, acesta este ceva de care trebuie să scăpăm. Dar în general, cred că trebuie să stabilim echilibrul, sistemele RPG, economia și așa mai departe. Ne-am propus o lansare pentru sfârșitul acestui an. Am eșuat. Și următoarea dată posibilă este mai târziu, pentru că în decembrie nu lansează nimeni. În ianuarie, oamenii sunt încă în vacanță. Următoarea dată posibilă este începutul lunii februarie. Când au întrebat când ar trebui să lansăm, am spus, „Hei, în săptămâna cu 13 februarie” pentru că aceasta este perioada în care KCD 1 a fost lansat acum șapte ani.

C.N.:  Ai câteva cuvinte de încheiere? Ce te entuziasmează cel mai mult în KCD 2? Personal, nu punctele de discuție.

T.S.: Desigur. Pentru mine personal, cel mai mult îmi place muzica jocului. Sunt un mare fan al lui Jan Valta și modul în care muzica a evoluat la un alt nivel pentru că cred cu adevărat că jocul este grozav, dar muzica îl ridică cu adevărat la un alt nivel și îl lansează, îl trimite în univers. Și nu în ultimul rând, cred că povestea este foarte grozavă. Îmi place foarte mult relația de tip bromance dintre Henry și Hans. Sunt ca fratele mai mare și fratele mai mic, care este foarte, foarte cool. Dar din nou, este un subiect foarte, foarte serios cu care se confruntă. Și chiar și Henry va avea aceste alegeri morale de făcut într-un soi de luptă psihologică care va avea loc în mintea lui. Așadar, este foarte profund, este foarte întunecat, este foarte serios, dar și foarte amuzant, așa că asta este ceea ce aștept să văd cel mai mult.

C.N.: Ei bine, îți mulțumesc foarte mult pentru timpul acordat și mult noroc la lansarea KCD 2 anul viitor.

T.S.:Mulțumesc foarte mult, la revedere!

Interviul a fost transcris și parțial tradus cu ajutorul inteligenței artificiale (DaVinci Resolve și ChatGPT) și a fost editat manual pentru claritate. Am fost la evenimentul de prezentare din Cehia la invitația Plaion/Warhorse Studios, care au plătit costurile de transport și cazare ale echipei connect România.

ROG Zephyrus G14 (GA403)

Etichete: , , , , , , , ,