Energy Expo - Join the revolution

Probleme pentru Google în Uniunea Europeană: Compania își „duce de nas” utilizatorii pentru a obține și mai multe date de la aceștia

Scris de | 19 iulie, 2024
Probleme pentru Google în Uniunea Europeană: Compania își „duce de nas” utilizatorii pentru a obține și mai multe date de la aceștia
foto via @9to5google.com

Consiliul Concurenței și Protecția Consumatorului din Italia au anunțat demararea unei investigații privind modul în care Google obține consimțământul utilizatorilor pentru a „lega” activitatea acestora între diferitele sale servicii pentru construirea unui profil personal pentru reclame, susținând că gigantul tech este suspectat de „practici comerciale neloiale”.

Problema se referă la modul în care Google obține consimțământul utilizatorilor din Uniunea Europeană pentru a „lega” activitatea lor de pe diverse aplicații și servicii, precum Google Search, YouTube, Chrome și Maps. Link-uirea activității utilizatorilor îi permite să-i profileze pentru direcționarea publicitară, principala sursă de venit a companiei.

Ca răspuns la investigația AGCM din Italia, un purtător de cuvânt Google a declarat pentru TechCrunch: „Vom analiza detaliile acestui caz și vom colabora cu Autoritatea”.

De la începutul lunii martie, Google este supusă Actului Piețelor Digitale (DMA) al UE, o reglemenatre a concurenței, care se aplică în întreaga Uniune Europeană, inclusiv în Italia. Regulamentul pan-european este relevant pentru investigația din Italia asupra Google, deoarece DMA a reglementat ca fiind obligatoriu pentru marile companii să obțină consimțământul înainte de a putea procesa datele personale ale utilizatorilor pentru publicitate sau de a combina datele acestora colectate de pe diferitele lor servicii. Ancheta AGCM pare să se concentreze pe această zonă.

„Solicitarea de consimțământ pe care Google o prezintă utilizatorilor săi pentru interconectarea diverselor servicii oferite poate constitui o practică comercială înșelătoare și agresivă”, a scris AGCM într-un comunicat de presă.

„Într-adevăr, se pare că este însoțită de informații inadecvate, incomplete și înșelătoare și ar putea influența alegerea cu privire la măsura în care consimțământul ar trebui acordat.”

Modalitatea prin care Google cere consimțământul utilizatorilor săi este analizată atent

În comunicatul său de presă, AGCM a spus că este îngrijorată de faptul că solicitarea Google către utilizatori pentru a obține consimțământul nu le oferă informațiile necesare pentru a face o alegere liberă și informată. Și când o face, Google furnizează informațiile „inadecvat și imprecis”, a spus AGCM. În mod specific, autoritatea suspectează că Google nu este transparentă cu privire la „efectul real” asupra utilizatorilor atunci când aceștia ăși dau acordul pentru „legarea” conturilor lor.

DMA stabilește că acordul pentru „legarea” conturilor în scopuri publicitare trebuie să respecte standardele stabilite într-o altă lege pan-europeană, Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), care stipulează că consimțământul trebuie să fie „dat în mod liber, specific, informat și neechivoc”.

GDPR stabilește, de asemenea, condiții cu privire la modul în care consimțământul poate fi solicitat prin declarații scrise într-o interfață online. Aceasta cere ca astfel de solicitări să fie „prezentate într-o manieră care este clar deosebită de alte chestiuni, într-o formă inteligibilă și ușor accesibilă, folosind un limbaj clar și simplu”.

ROG Zephyrus G14 (GA403)

Etichete: , , ,

Sursa: Google accused of misleading consumers to grab more data for ads