Aproape un sfert dintre companiile japoneze au adoptat inteligența artificială în afacerile lor, în timp ce peste 40% nu au planuri de a utiliza așa ceva, a arătat un sondaj Reuters. Acesta, realizat pentru Reuters de Nikkei Research, a adresat o serie de întrebări pentru 506 companii în perioada 3-12 iulie, cu aproximativ 250 de firme răspunzând anonim.
Aproximativ 24% dintre respondenți au declarat că au introdus deja AI în afacerile lor și 35% au de gând să o facă, în timp ce restul de 41% nu au astfel de planuri, ilustrând diferitele grade de adoptare a inovației tehnologice în companiile japoneze.
Întrebați despre obiectivele adoptării AI într-o întrebare ce permitea răspunsuri multiple, 60% dintre respondenți au spus că încercau să facă față lipsei de forță de muncă, în timp ce 53% urmăreau reducerea costurilor cu angajații, iar 36% au menționat accelerarea cercetării și dezvoltării.
În ceea ce privește obstacolele introducerii AI, un manager de la o companie de transport a dat vina pe „anxietatea angajaților cu privire la posibilitatea reducerii personalului”. Alte obstacole includ lipsa de expertiză tehnologică, cheltuielile substanțiale și preocupările legate de fiabilitate, arată sondajul.