Netflix vrea să renunțe la abonamentul „Basic” fără reclame

Scris de | 3 iulie, 2024
Netflix vrea să renunțe la abonamentul „Basic” fără reclame

După mulți ani în care Netflix părea că funcționează ca o mașinărie bine unsă, fără să facă mari schimbări la nivelul abonamentelor și politicilor de utilizare, nevoia de creștere a serviciului, pentru a mulțumi investitorii a dus la adoptarea câtorva strategii nu tocmai populare printre utilizatori. Prima a fost blocarea partajării conturilor între mai multe gospodării, iar a doua a fost introducerea unui plan tarifar cu reclame, mai ieftin. Se pare însă că, acesta va rămâne, în viitorul foarte apropiat singurul abonament „ieftin” disponibil, fiind necesară trecerea la un abonament mult mai scump pentru a putea urmări filme și seriale fără ca redarea să fie întreruptă de reclame.

Abonații din UK și Canada care foloseau planul „Basic” vor fi mutați fie pe abonamente mai ieftine, cu reclame, fie pe abonamente mai scumpe

Deși nu este încă disponibil în România, planul tarifar cu reclame va rămâne singurul abonament „ieftin” din portofoliul Netflix în câteva regiuni. Deja utilizatorii din Marea Britanie și Canada au raportat că nu mai pot să se aboneze la abonamentul „Basic”, cel care oferea redare HD pe un singur dispozitiv. În locul său apare doar varianta „Basic cu reclame”, iar următorul abonament în listă este cel Standard, care are un preț mult mai mare și oferă redare Full HD.

Mai mult, cei care au un abonament Basic activ, vor trebui să aleagă fie să facă „downgrade” către Basic cu reclame, fie să treacă la următorul abonament mai scump, „Standard”.

România nu este afectată de schimbări… încă

În România, abonamentele Netflix sunt în continuare destul de ieftine în comparație cu ceea ce vedem în alte regiuni. Abonamentul Basic, care costa 8 euro inițial, atunci când serviciul a fost lansat în România, costă acum doar 5 euro. Abonamentul Standard costă 10 euro, iar cel Premium, cu redare 4K în HDR și redare pe maximum 6 dispozitive simultan, costă 12 euro. 

În comparație, în SUA, abonamentul Basic costă 12 dolari, în timp ce abonamentul standard ajunge la 15,5 dolari americani și 22,99 dolari pentru cel mai scump abonament (aproape dublu față de România). Abonamentul cu reclame este însă listat la doar 6,99 dolari. Practic, odată ce abonamentul Basic fără reclame va dispărea complet, va trebui să plătești mai mult decât dublu față de abonamentul de bază pentru a scăpa de reclame.

De obicei, Netflix testează astfel de practici în câteva regiuni pentru a lua pulsul pieței, înainte de a aplica noile reguli către abonații din toată lumea. Unele regiuni sunt însă ferite de aceste schimbări, dar există întotdeauna un risc. Astfel, chiar dacă România nu are încă un plan cu reclame disponibil, asta nu înseamnă că unul nu ar putea fi lansat pentru a înlocui complet abonamentul Basic fără reclame. De asemenea, având în vedere că prețurile abonamentelor la Netflix nu s-au mai schimbat de multă vreme în România, ne putem aștepta la o scumpire.

Alte servicii, precum Disney+, SkyShowtime și Max au adus scumpiri și chiar abonamente cu reclame în ultimii câțiva ani, chiar și pentru abonații din România.

Etichete: , ,

Sursa: Android Authority