Energy Expo - Join the revolution

Samsung cere service-urilor independente să-și „pârască” clienții care aduc la reparat telefoane cu piese „neoriginale”

Scris de | 24 mai, 2024
Samsung cere service-urilor independente să-și „pârască” clienții care aduc la reparat telefoane cu piese „neoriginale”

Samsung se află într-o situație delicată după ce popularul centru de reparații iFixit a anunțat că își încheie parteneriatul cu producătorul. Din nefericire pentru Samsung, se pare că acest lucru ar putea fi doar vârful aisbergului.

404 Media a obținut ceea ce se crede a fi un contract între Samsung și un service independent de reparații GSM, contract care prezintă marca coreeană într-o lumină extrem de proastă. Acesta conturează o varietate de condiții pe care service-urile independente trebuie să le întreprindă dacă doresc piese de schimb de la Samsung.

Cel mai controversat paragraf solicită punctelor de reparații independente să demonteze imediat toate produsele care conțin piese care nu sunt achiziționate de la Samsung. De asemenea, aceste service-uri sunt obligate să anunțe direct compania despre „detaliile și circumstanțele oricărui folos neautorizat al oricăror piese de service în alte scopuri decât cele stipulate în acest acord”. Cu alte cuvinte, service-urile de reparații sunt obligate să comunice Samsung dacă descoperă în telefoanele clienților piese care nu sunt originale.

Termenii nu se opresc aici. Aparent, contractul obligă service-urile să încarce detaliile clienților într-o bază de date a Samsung. Aceste detalii includ numele clientului, adresa de email, numărul IMEI, numărul de telefon, problema dispozitivului și altele. Nu este clar dacă clienții sunt informați despre faptul că aceste detalii vor fi partajate cu Samsung.

Oricum, demontarea produsului unui client doar pentru că are piese care nu au fost achiziționate de la Samsung pare a fi o practică împotriva consumatorului. Acest lucru ar fi și mai „interesant” dacă piesa neoficială funcționează bine și clientul are probleme care nu sunt legate de aceasta, iar service-ul să trebuiască să oblige clienții să plătească pentru o reparație de care nu ar avea nevoie în mod normal. Nu este clar încă dacă vreun utilizator de telefoane Samsung a fost afectat până acum de această practică.

ROG Zephyrus G14 (GA403)

Etichete: , , ,

Sursa: Samsung requires independent repair stores to snitch on you, but it gets worse