Amazon a decis să renunțe la programul său Just Walk Out, care lăsa clienții să părăsească magazinele sale fără un proces de checkout. În schimb, singurul proces de cumpărături disponibil va fi cel prin „Dash Carts”, unde clienții scanează automat produsele pe măsură ce le adaugă în coș. Informația vine (foarte potrivit) chiar de la The Information, care spune că Amazon renunță la sistemul Just Walk Out în toate magazinele sale și se pregătește să extindă locațiile Amazon Fresh în Statele Unite. Există însă posibilitatea ca Amazon să mai folosească acest sistem în locațiile sale mici.
De-a lungul anilor, Amazon a tot încercat să își găsească un loc în sectorul de retail în persoană, însă nu prea a reușit asta, deși a cumpărat lanțul de magazine Whole Foods, în 2017. De asemenea, Amazon a închis magazinele sale Books, 4-Star și Pop-up, alegând la un moment dat și să oprească expansiunea Amazon Fresh. Anul trecut, gigantul a închis magazinele sale de modă Amazon Style și în ianuarie a anunțat și închiderea ultimului magazin de tip drive-up.
Odată cu trecerea totală la Dash Carts, Amazon va limita și mai mult procesul de self-checkout. Acesta s-a răspândit în întreaga Europă în ultimii ani, inclusiv în România, însă se confruntă cu unele limitări, conform unui reprezentant al unui lanț britanic de magazine. Casele automate pot fi lente, nesigure și impersonale, și observăm un trend în ultimul an de regândire a procesului de self-checkout, mai ales în Statele Unite, prin Costco și Walmart.
Pentru sistemul său de cumpărături Just Walk Out, Amazon se baza pe camere și senzori care observau ce puneau clienții în coș și îi puteau taxa apoi imediat ce ieșeau pe ușa magazinului.