DMA, sau Digital Markets Act, regulamentul Uniunii Europene care dorește să aducă mai multe protecții pentru utilizatori și mai multă flexibilitate în utilizarea serviciilor online ale giganților „tech”, începe să aducă primele schimbări. Săptămâna aceasta, atât Google, cât și Facebook, au notificat utilizatorii că își pot „deconecta” conturile, dacă doresc, pentru a le putea folosi independent între servicii. De exemplu, un cont de YouTube nu mai trebuie să fie obligatoriu conectat de un cont de Gmail, în timp ce conturile de pe Facebook pot fi separate pentru Messenger, Instagram și Facebook Marketplace.
Utilizatorii vor avea mai multă flexibilitate pe internet în UE, putând păstra conturi separate pe fiecare dintre platformele mari
Cele șase companii desemnate de DMA drept „gatekeeper”, trebuie să permită din 2024 posibilitatea de a deconecta conturile serviciilor care le aparțin. Astfel, cei care doresc să vândă produse personale prin intermediul Facebook Marketplace, nu trebuie să mai aibă acel cont obligatoriu conectat de cel de pe Facebook Messenger. Utilizatorii care aleg să „despartă” conturile în acest fel, nu vor mai putea comunica cu posibilii cumpărători prin Messenger, însă vor putea să discute prin e-mail. Contul de Facebook de acum va rămâne pe Facebook, însă utilizatorii pot alege să își creeze conturi individuale separate pe Messenger, Marketplace sau Facebook Gaming. Poți, de asemenea să deconectezi contul de Facebook de cel de Instagram. Conturile vor putea fi gestionate prin Accounts Center.
Și YouTube a oferit utilizatorilor, recent, o notificare prin care îi anunța că pot, dacă doresc, să își separe contul de YouTube de cel de Gmail. Practic, poți folosi același „login” pe ambele, însă cele două conturi nu vor mai comunica între ele automat, la fel ca până acum. Există, desigur opțiunea de a păstra legătura între servicii, la fel ca până acum, dar aceasta este opțională, nu obligatorie.
Printre companiile care vor trebui să ofere această funcționalitate se numără și Amazon, Apple, ByteDance și Microsoft. Cel mai probabil vom afla în curând despre faptul că Amazon ne va permite să separăm conturile de pe magazinul online de cele pentru servicii precum PrimeVideo sau Twitch, că Apple ne va permite să folosim iMessage și AppStore fără ca aceste conturi să fie conectate sau că Microsoft va permite separarea contului de pe Windows de cel de pe platforma de gaming Xbox.
Anunțul pe care fanii Apple îl așteaptă însă este cel care ar trebui să vină foarte curând legat de App Store-ul de pe iPhone și iPad. Compania are timp până în martie să deblocheze „monopolul” asupra distribuției de aplicații pe dispozitivele sale mobile, iar acest lucru înseamnă că vom vedea, în sfârșit posibilitatea instalării de aplicații și din alte surse pe iPhone. Astfel, aplicațiile refuzate din varii motive de Apple pe App Store vor putea fi în sfârșit lansate, într-o formă sau alta, pe iPhone.