Serviciile de gaming pe bază de abonament au căpătat un avânt imens în ultimii ani, iar dacă-ar fi să scriu repede din minte, știu minim patru astfel de servicii. Dar cel mai interesant, și de departe cel mai de succes, este Xbox Game Pass. Iar acum, la început de an, am aflat cam câți abonați avea serviciul de jocuri de la Microsoft. Informația vine de la niște analiști britanici, care au estimat că valoarea se învârte în jurul a 33.3 milioane de abonați. Chiar dacă nu este un număr imens, este încă impresionant.
Vedem o adopție lentă a Xbox Game Pass chiar dacă Microsoft vor spune altceva grație repoziționării Xbox Live Gold drept Xbox Game Pass Core. Estimările noastre estimează că totalul abonaților (excluzând Core / Live Gold) este de 33.3 milioane la final de 2023, ceea ce reprezintă o creștere de numai 13% a numărului de abonați – în 2022 valoarea a fost de 15%. Un lucru notabil este faptul că peste jumătate (55%) sunt abonați la serviciul Ultimate.
James McWhirter, Senior Analyst pentru Omdia
Această informație, chiar dacă neoficială, este susținută de un angajat Microsoft care a publicat niște cifre oficiale în august 2023, iar pe atunci se vorbea de peste 30 de milioane de abonamente. Ca să înțelegeți cât de mare a fost creșterea de-a lungul anilor, în ianuarie 2021, șeful Xbox, Phil Spencer, a spus public că numărul abonaților este de 18 milioane. Asta se traduce într-o creștere aproape dublă în trei ani calendaristici, ceea ce nu este deloc rău.
Xbox Game Pass este cel mai ok abonament de pe piață din perspectiva raportului calitate/preț. Din nefericire, succesul acestuia a încurajat și alți producători să abordeze tactici similare. Acum avem EA Play și Ubisoft Plus, care sunt absolut inutile, dar și alternative de calitate mai slabă, precum PlayStation Now. Chiar zilele trecute discutam despre cum Ubisoft consideră că gamerii trebuie să se obișnuiască cu ideea de a nu deține jocuri, dar sper din suflet ca viitorul să nu fie pe bază de abonament. Îmi place să cumpăr digital, dar am un motiv bun pentru care investesc doar în colecția de jocuri de pe Steam, întrucât ăsta nu pică mâine-poimâine. Dar de aici la a nu deține nici un joc, nici măcar digital, nu știu dacă este un pas pe care gamerii l-ar face… nu acum.