Primul joc The Last of Us este considerat unul dintre cele mai bune titluri lansate vreodată, însă după terminarea poveștii, mulți au rămas îndrăgostiți în special de modul multiplayer „Factions”, care oferea o experiență competitivă diferită față de alte jocuri de acțiune de pe piață. Cel de-al doilea joc al seriei a fost lansat fără un mod multiplayer, însă Naughty Dog, studioul care a creat seria a promis că va lucra la un joc The Last of Us Online separat, care va oferi fanilor experiența autentică de multiplayer pe care și-o doresc. Se pare însă că acest joc nu va mai fi lansat, studioul anunțând anularea proiectului.
Naughty Dog a ales să renunțe la The Last of Us Online pentru a continua să producă jocuri single player
Se pare că nivelul de implicare și de efort necesar pentru a realiza și susține un joc exclusiv online sau „Game as a Service”, precum Destiny sau Fortnite, este mult prea mare pentru capabilitățile Naughty Dog. Studioul ar trebui să dedice majoritatea resurselor pe care le deține pentru a realiza conținut nou pentru acest joc, lucru care ar putea duce la transformarea sa dintr-un studio cunoscut pentru jocuri single player cinematice într-un studio de jocuri multiplayer. Decizia luată de conducere a fost însă să anuleze The Last of Us Online și să se concentreze în continuare pe jocuri Single Player.
Având în vedere că The Last of Us este acum într-un punct foarte bun, cu un remake cu grafică modernizată pe piață pe PC și PlayStation 5, un remaster pentru Last of Us Part II la orizont și un sezon excelent pe HBO care adaptează povestea primului joc într-un serial, Nauhgty Dog nu dorește, cel mai probabil, să strice relația pe care o are cu fanii. De asemenea, deși nu este încă confirmat, cu siguranță se lucrează la concepte pentru a continua povestea într-un The Last of Us Part III, iar acest titlu ar fi imposibil de dezvoltat în paralel cu un joc multiplayer care trebuie constant actualizat și susținut.
Iată întreaga scrisoare care anunță anularea The Last of Us online, publicată pe site-ul studioului de jocuri:
Ne-am dat seama că mulți dintre voi ați anticipat vești legate de proiectul pe care l-am numit The Last of Us Online. Nu există o modalitate ușoară de a spune asta: am luat decizia extrem de dificilă de a opri dezvoltarea pe acel joc.
Știm că această veste va fi grea pentru mulți, mai ales pentru comunitatea noastră dedicată The Last of Us Factions, care a urmărit cu ardoare ambițiile noastre multiplayer. Suntem la fel de devastați, deoarece eram nerăbdători să vă oferim acest joc. Vrem să vă împărtășim un pic din contextul care ne-a condus la această decizie.
Echipa multiplayer a fost în pre-producție cu acest joc încă de când lucram la The Last of Us Part II – creând o experiență pe care o consideram unică și cu un potențial imens. Pe măsură ce echipa multiplayer a iterat asupra conceptului lor pentru The Last of Us Online în timpul acestei perioade, viziunea lor s-a cristalizat, gameplay-ul a devenit mai rafinat și satisfăcător, iar noi eram entuziaști cu privire la direcția în care ne îndreptam.
În faza începere a producției complete, amploarea uriașă a ambiției noastre a devenit clară. Pentru a lansa și a susține The Last of Us Online, ar fi trebuit să punem toate resursele studioului în spatele suportului pentru conținutul post-lansare pentru ani de zile, ceea ce ar fi afectat grav dezvoltarea jocurilor single-player din viitor. Așadar, am avut două căi în fața noastră: să devenim un studio de jocuri exclusiv de servicii live sau să continuăm să ne concentrăm pe jocurile single-player cu poveste, care au definit Naughty Dog.
Suntem extrem de mândri de toți cei din studio care au atins acest proiect. Învățămintele și investițiile în tehnologie din acest joc vor fi preluate în modul în care ne dezvoltăm proiectele și vor fi neprețuite în direcția în care ne îndreptăm ca studio. Avem mai multe jocuri single-player ambițioase și complete la care lucrăm aici la Naughty Dog, și suntem nerăbdători să vă împărtășim mai multe despre ceea ce urmează când vom fi pregătiți.
Până atunci, suntem extrem de recunoscători comunității noastre pentru sprijinul constant de-a lungul anilor.
traducere cu Google Bard AI și editat de un redactor.