Google s-a pus pe treabă în lupta împotriva soluțiilor de blocat reclame, iar cea mai nouă „victimă” a protecției implementate pe YouTube este funcția de Tracking Prevention din Microsoft Edge. Browser-ul default din Windows 11 vine cu diferite setări de securitate, iar pe cea mai strictă dintre acestea blochează majoritatea trackerelor de pe site-uri, reclame personalizate și așa mai departe. Dar se pare că Google nu vrea să accepte nici măcar asta, ceea ce le interzice utilizatorilor de Edge accesul.
Problema pare a fi cauzată de modul în care funcționează reclamele pe YouTube. Acestea folosesc tracking-ul pentru a urmări activitatea online a utilizatorilor, astfel le poate recomanda reclame relevante. Microsoft Edge blochează tracking-ul online pe setarea de securitate cea mai strictă, astfel Google nu poate să-ți bage pe gât reclame personalizate, de aici și interzicerea accesului pe platforma sa de video streaming. Soluția este evidentă: setezi nivelul de securitate de pe Edge pe Balanced sau Basic, astfel permiți iarăși urmărirea datelor și poți primi reclame personalizate.
YouTube a început revoluția asta împotriva soluțiilor de ad-blocking după lansarea abonamentului Premium. În felul acesta utilizatorii care accesează gratuit site-ul văd reclame pentru a-și plăti intrarea, în timp ce abonații care plătesc lunar văd „doar” reclamele inserate în videouri de creatorii lor preferați. Dar toată pățania asta ne învață un lucru: Microsoft Edge chiar își face bine treaba atunci când vorbim despre protecția pe internet. Folosesc browser-ul de la Microsoft de vreun an deja, iar în această perioadă a reușit să înlocuiască cu brio Chrome și Firefox.