Gamingul online pe PC a atins niște culmi pe care industria nu le-a mai văzut până acum. Doar că acolo unde sunt jucători de bună-cuviință, apar fără ezitare și trișorii – acei jucători care se folosesc de orice pentru a câștiga. Sunt destul de sigur că toți am întâlnit măcar un astfel de jucător, numit și cheater, iar problema nu face decât să crească. Dezvoltatorii de jocuri iau însă măsuri, iar recent EA și-au anunțat noul sistem anti-cheat, care se va numi foarte descriptiv EA Anticheat. Noua soluție împotriva trișorilor va fi introdusă odată cu lansarea sezonului 6 în Battlefield 2042, luna viitoare.
Ca multe alte lansări de la EA însă, și în cazul lui EA Anticheat există o controversă; compania a decis să integreze acest sistem în kernel-ul Windows-ului. Pentru cei care nu știu despre ce vorbesc, o variantă foarte simplificată ar suna cam așa: kernel-ul este coloana vertebrală pe care este construit sistemul de operare. Chestia asta am mai văzut-o cu Valorant și al său sistem anti-cheat intitulat Vanguard. Gamerii au fost deranjați în perioada lansării de faptul că Vanguard rămâne activ în background chiar și atunci când ieși din joc.
EA Anticheat este diferit în acest aspect, iar compania a știut de la bun început în ce se bagă. Asta reiese din declarațiile făcute odată cu anunțul lansării: „Cu EA Anticheat avem control total asupra aspectelor ce țin de securitate, astfel putem repara probleme pe măsură ce vor apărea. Dezvoltatorii de cheat-uri pentru PC au început să se mute la nivel de kernel, așa că trebuie să implementăm un sistem de securitate la nivel al kernel-ului pentru a asigura fair play între jucători și pentru a ne lupta cu creatorii de cheat-uri de la egal la egal.”
O altă chestie pe care o știu cei de la EA este faptul că părerea gamerilor va fi greu de schimbat, iar o lansare atât de importantă are potențial make or break imens. Lumea încă este împărțită cu privire la Vanguard de la Riot, iar o lansare de aceeași natură de la EA nu va face decât să agite apele. În discuția despre EA Anticheat, compania a discutat și aspectul securității: „Nu trebuie să ne credeți pe noi. Am lucrat cu evaluatori de securitate third-party, independenți, care validează faptul că sistemul nostru anti-cheat nu reprezintă un risc pentru securitatea datelor personale.”
EA mai promite și că sistemul anti-cheat nu va fi activ decât atunci când rulează un joc de-al lor, în restul timpului fiind inactiv. Asta vine ca răspuns la temerile oamenilor referitoare la integrarea sistemului în kernel. După ce-am citit tot ce-au avut cei de la EA de spus și am cântărit toate astea, privesc lansarea lui EA Anticheat cu ochi buni. Plus că oricum se întâmplă indiferent că vrem sau nu, așa că vom vedea ce-i poate pielea luna viitoare.