Divizia de realitate virtuală a Meta, denumită Reality Labs, a înregistrat o pierdere de 4 miliarde de dolari în primul sfert fiscal al lui 2023, continuând un trend început la sfârșitul lui 2020, când bilanțul financiar al acesteia a fost separat de restul Meta. Anul 2023 a fost numit de Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, drept „unul al eficienței”, implementând măsuri de reducere a costurilor care ar urma să ducă la concedierea a aproximativ 21.000 de angajați până la sfârșitul anului.
Interesant este însă că, în ciuda acestor măsuri, Meta continuă să investească miliarde de dolari în Reality Labs, divizia care ar trebui să se ocupe cu creșterea metaverse-ului și popularizarea acestuia pentru mase. CNBC citează date primite de la NPD Group care arată însă că vânzările de headset-uri VR în Statele Unite au scăzut cu 2 procente între decembrie 2021 și decembrie 2022.
În primul sfert fiscal al lui 2023, Reality Labs a generat 339 de milioane de dolari în venituri, o sumă infimă pentru o companie obișnuită să obțină zeci de miliarde din vânzările de reclame. Singurul lucru care ar putea fi văzut ca un plus este faptul că pierderile sunt mai mici decât în ultimul sfert fiscal din 2022, când Meta pierduse 4,28 miliarde de dolari prin divizia de realitate vituală și realitate augmentată. Problema e că și veniturile au fost mai mari în Q4 din 2022, 727 de milioane de dolari.
Doar anul trecut, Reality Labs a operat cu o pierdere de 13,72 miliarde de dolari, Meta ținând însă să sublinieze că acest lucru se datorează faptului că sectoarele de AR și VR nu au ajuns încă în mainstream. Cu toate astea, chiar în martie, Meta a redus prețurile pentru headset-urile sale de VR, Quest 2 fiind acum 430 de dolari, de la 500 de dolari, în timp ce Meta Quest Pro a primit un discount semnificativ de 500 de dolari, costând acum 1000 de dolari.