Operatorii de rețele sociale și de motoare de căutare din Japonia vor fi obligați să specifice țările în care datele utilizatorilor sunt stocate fizic, conform unei modificări planificate a legilor locale. Ministerul Afacerilor Interne și Comunicațiilor a anunțat săptămâna trecută că intenționează să depună revizuirea Legii afacerilor în domeniul telecomunicațiilor la începutul anului viitor.
Modificarea, dacă va fi adoptată, cere ca motoarele de căutare, operatorii de rețele sociale și companiile de telefonie mobilă cu peste 10 milioane de utilizatori japonezi să dezvăluie unde în lume stochează datele și să identifice orice subcontractanți străini care pot accesa aceste date.
Legea propusă se aplică companiilor de peste mări care își desfășoară activitatea în Japonia – ceea ce înseamnă că Twitter și Facebook vor trebui să dezvăluie public locațiile de stocare. În mod ciudat, motoarele de căutare care acoperă doar călătoriile și mâncarea nu vor trebui să se conformeze.
Îngrijorările exprimate de cei care se opun legii includ cât de mult se vor extinde măsurile și supoziția că acestea ar putea fi prea ample și ambigue. Operatorii s-au gândit dacă se vor confrunta cu costuri de management dificil de prezis și limitări tehnice ale managementului informațiilor.
În luna martie a anului trecut, în urma unui scandal, s-a aflat că informații ale LINE (aplicație de mesagerie din Japonia) au ajuns în China, ceea ce a determinat oficialii guvernamentali japonezi să nu mai folosească aplicația. Anterior, LINE a fost folosit pentru comunicările multor autorități regionale. Interdicția nu a durat însă mult, iar LINE a început să fie din nou utilizat de unele servicii guvernamentale regionale.
O companie care încalcă amendamentul propus de Japonia s-ar putea confrunta cu diferite probleme. În plus față de modificarea Legii afacerilor în domeniul telecomunicațiilor, întreprinderile vor trebui să respecte și Legea Japoniei privind protecția datelor cu caracter personal din aprilie