Un studiu realizat recent de Ericsson ConsumerLab evidenţiază 10 dintre cele mai frecvente activităţi ale unui proaspăt utilizator de smartphone.
În ordinea popularităţii noii utilizatori îşi inaugurează smartphone-ul instalând aplicaţii de check-in gen Foursquare, pentru a-şi anunţa prietenii unde se află. Urmează aplicaţiile de navigaţie care oferă hărţi şi informaţii despre trafic, aplicaţiile care le permit să urmărească transmisiuni TV pe Internet, să vizioneze filme, sau să se joace online.
Pe locul 6 se clasează aplicaţiile care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a viziona clipuri video în direct pe Internet, urmate de aplicaţii care le permit să acceseze jocuri din reţele sociale, să urmăreasc ştirile transmise în direct, să folosească Twitter-ul şi să citească sau să scrie pe bloguri.
În plus, 69% dintre respondenţi au recunoscut că folosesc zilnic aplicaţii pentru a accesa Internetul, iar 20% dintre ei utilizează în fiecare zi servicii cu trafic mare de date, cum ar fi aplicaţii video şi TV, de hărţi sau navigare.
Studiul a fost făcut pe pieţele din India, Brazilia şi Rusia, unde utilizarea aplicaţiilor este diferită de modelul observat pe pieţe dezvoltate. Spre exemplu, doi din cinci utilizatori vizitează rar sau chiar deloc platformele oficiale care comercializează aplicaţii şi descarcă, în schimb, aplicaţii de pe site-uri third party sau de pe forumuri. Aproape jumătate dintre utilizatori au descărcat mai întâi aplicaţiile pe computer şi apoi le-au transferat către smartphone.